#CODEWEEK – PROGRAMOWANIE NA DYWANIE
17 października 2019r. klasy I i III uczestniczyły w zajęciach „Programowanie na dywanie”. Dla klasy III to kontynuacja, ponieważ już kilkakrotnie uczestniczyła w projektach z programowania, dla klasy I to zupełna nowość. Zajęcia rozpoczęliśmy od ustalenia definicji programowania. Dzieci doszły do wniosku, że jest to taki język, dzięki któremu można komunikować się w zrozumiały sposób z komputerem. Trochę to wszystko wyglądało tajemniczo, ale zaproponowane ćwiczenia wszystko wyjaśniły. Na początek była historyjka o dziewczynce, która codziennie wykonywała te same czynności, można powiedzieć, że była w pewnym sensie „zaprogramowana.” Otrzymywała zrozumiałe instrukcje i postępowała zgodnie z nimi. Tak w prosty sposób dzieci wyobraziły sobie programowanie robota, którego następnie wykonywały we wcześniej wylosowanych grupach. Powstały piękne arcydzieła. Kolejnym zadaniem było nadanie imienia każdemu robotowi i ułożenie dla niego instrukcji „ do mycia zębów”. To zadanie również świetnie poszło. Następnie klasa III pokazała, że programowanie to nie tylko układanie instrukcji na dywanie, ale również wykorzystywanie ich w różnych programach. Jednym z nich jest SCRATCH. Pozwala on na proste tworzenie aplikacji mogących wykorzystywać dźwięki, rysować, porównywać kolory i wiele więcej. Nie wymaga wcześniejszej znajomości żadnego języka programowania.
Klasie I bardzo spodobały się zajęcia. Uczniowie, pierwsze kroki programowania – kodowania, mają już za sobą.