#CODEWEEK – programowanie, nauka, zabawa…
Zaprojektowanie gry w środowisku Scratch to inicjatywa podejmowana przez uczniów klas IV i V szkoły podstawowej w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania.
Uczniowie wykorzystywali skrypty pozwalające na stworzenie interaktywnej historyjki – gry.
Ruch, efekty dźwiękowe, wygląd duszka tworzyły fabułę zabawy.
Kacper zaprojektował grę, polegającą na schwytaniu żuka. Gracz mógł wykorzystywać różne atrybuty np. miotłę. Marcel uczynił z duszka kota, który poruszając się według zaprojektowanego, określonego schematu, próbował schwytać mysz.
Podczas zabawy uczniowie dowiedzieli się, że obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz. Stworzone w języku Scratch programy mogą być umieszczane w serwisie społecznościowym, tam można je oglądać i „remiksować” (edytować). Można podpatrywać pracę innych „programistów” i dokonywać zmian oraz obserwować efekty podejmowanych działań.